Ansichtkaart: Eric ‘Grapherics’ Veltman
Kees Hoogeveen uses his horn majestically to improvise over a tongue-in-cheek suburban view of Amsterdam.
Na het draaien van INTERMEZZO bleek er nog wat 16mm-materiaal in de camera te resteren. En plots kwamen de ideeën los ! Om dat te completeren hebben we Maestro Kees Hoogeveen gevraagd om over deze beelden te improviseren. Kees gaf ons vijf soli.
Zo’n moeilijke keuze hadden we nog niet eerder voorgelegd gekregen !
Al deze inspiratie heeft een piepkleine maar heerlijke film voortgebracht, die wereldwijd door meer dan 40.000 is gezien, en twee Festival Prijzen heeft verdiend.
When shooting INTERMEZZO reached its conclusion, there was still some 16mm film stock left in the camera. And all of a sudden ideas tumbled all over each other, in order to find some good use for those remaining minutes of film.
To complete those on set ideas, we’ve asked Maestro Kees Hoogeveen to improvise over the images with his saxophone. Kees gave us five solo’s.
A harder choice has never been set before us !
Out of these moments of pure inspiration came a tiny film that has world wide been seen by more than 40.000 and garnered two Festival Prizes.
En tournant la fin de INTERMEZZO il restait encore un peu de film 16mm dans le caméra. Et les idées foisonnaient !
Pour compléter nous avond demandé Maestro saxofoniste Kees Hoogeveen d’improviser à la suite des images. Kees nous a donnée cinq soli.
Jamais eu un choix aussi difficile auparavant !
Toutes cette inspiration a fait une jolie ‘chtit’ film, qui était vu dans le monde entier pas plus de 40.000, et trouvé deux Prix au Festivals.
Runtime | 3 min (Netherlands) |
Sound Mix | Stereo |
Colour | Colour |
Aspect Ratio | 1.85 : 1 |
Laboratory | Cineco, Amsterdam, Netherlands |
Negative Format | Super 16 |